اوباما: اگر توافق رد شود، به ایران حمله می کنیم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اوباما: اگر توافق رد شود، به ایران حمله می کنیم
نوشته شده در پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 105
نویسنده : علی همایون . احمد رضا همایون

باراک اوباما در جمع رهبران یهودی در آمریکا گفت: اگر کنگره آمریکا توافق هسته ای ایران را رد کند ، آمریکا ناچار خواهد شد به ایران حمله کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما ، یدیعوت آحارونوت نوشت رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت: اگر کنگره آمریکا توافق هسته ای امضاء شده بین قدرت های جهانی و ایران را رد کند، آمریکا مجبور خواهد شد به تهران حمله کند؛ این مسئله نیز باعث می شود حزب الله در اقدام تلافی جویانه، موشک به سمت تل آویو پرتاب کند.

اوباما در جمع بیست و دو نفر از رهبران سازمان های یهودی آمریکا و دیگر گروه ها در کاخ سفید گفت:« در صورت حمله نظامی آمریکا، رژیم صهیونیستی متحمل پیامدهای آن خواهد شد».

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود اگر کنگره، توافق هسته ای را رد کند، جمهوری اسلامی نیز از آن عدول خواهد کرد و آنگاه مخالفان توافق نیز او را برای حمله نظامی به تهران، تحت فشار خواهند گذاشت.

اوباما گفت گرچه ایران مستقیماً به آمریکا حمله نخواهد کرد اما می تواند به اهداف آمریکایی در سراسر دنیا حمله کند.


سران حزب جمهوری خواه آمریکا روز سه شنبه گفتند مجلس نمایندگان آمریکا که جمهوری خواهان در آنجا اکثریت دارند، هنگام بازگشت قانونگذاران به واشنگتن در اواسط سپتامبر در این باره رأی گیری خواهد کرد که آیا توافق را رد کند یا خیر.

از میان حدود بیست و چهار رهبر یهودی حاضر در کاخ سفید هنگام سخنرانی اوباما می توان به «مایکل کاسن» Michael Kassen و «لی روزنبرگ» از کمیته روابط عمومی آمریکا- رژیم صهیونیستی اشاره کرد که شدیداً با توافق ایران مخالف است.

جرمی بِن-آمی از گروه «جی استریت» که جزء هواداران سرسرخت توافق است، یکی دیگر از افراد حاضر در جلسه سخنرانی بود.

بنابر اعلام کاخ سفید، نمایندگان «اتحادیه ارتدوکس»، «جنبش اصلاحات»، «کنگره جهانی یهودیان» و «اتحادیه ضد افتراء» نیز در این جلسه حضور داشتند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: تمایل دارد برای گفتگو درباره نحوه افزایش امنیت رژیم صهیونیستی، با نتانیاهو دیدار کند، اما «نتانیاهو حاضر نیست با من دیدار کند.

دیدار با من، برای او به منزله تکان دادن پرچم سفید است و نتانیاهو قصد دارد مبارزه بر سر توافق را ادامه دهد».

اوباما قرار است در دو ماه آینده با نتانیاهو دیدار کند اما این دیدار پس از سخنرانی نتانیاهو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود که ماه سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود.

بازارگرمی سران آمریکا و رژیم صهیونیستی، یک روز پیش از سخنرانی اوباما در زمینه سیاست خارجی با هدف جلب حمایت نمایندگان کنگره از توافق ایران، صورت گرفت.

 اوباما، تصمیم قانونگذاران برای رد یا تأیید توافق را مهم‌ترین بحث سیاست خارجی از زمان تصمیم گیری برای آغاز جنگ علیه عراق، توصیف خواهد کرد.

 اوباما گفت: همان کسانی که از جنگ عراق حمایت کردند، اکنون مخالف دیپلماسی با ایران هستند؛ هدر دادن این فرصت نیز یک اشتباه تاریخی خواهد بود.

افراد حاضر در نشست رئیس جمهور آمریکا با رهبران یهودی در اتاق جلسات cabinet room کاخ سفید، این دیدار را «جدی»، «دوستانه» و گاه «بحث انگیز» توصیف کردند. جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا، سوزان رایس مشاور امنیت ملی و «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در این نشست حضور داشتند.

اوباما ضمن اقرار به اینکه توافق،«ابداً بدون نقص نیست»، گفت: رقبا می توانند برای یافتن نقایص توافق تلاش کنند. آنها ممکن است اشکالات کوچکی بیابند، اما در نهایت این توافق برای امنیت ملی آمریکا و رژیم صهیونیستی مفید خواهد بود».

اوباما به رهبران یهودی گفت: هنگام ورود به کاخ سفید در سال 2008، تصمیم گرفته است جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی را در صدر اولویت هایش قرار دهد. اوباما افزود تصمیم گرفتم تا حد امکان از جنگ اجتناب کنم، اما این مسئله را نیز روشن کردم که «برای استفاده از نیروی (نظامی) به عنوان آخرین راهکار، تعلل نخواهم کرد».

اوباما گفت متعجب شده است که به رغم صحبت از گزینه نظامی در دوران ریاست جمهوری جرج بوش، هیچ گونه برنامه ای برای این پیشامد، وجود نداشته است.

بنابراین، اوباما ناچار شده است از پنتاگون بخواهد برنامه ای را برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، در صورت لزوم، آماده کند.

در نشست دیروز، لی روزنبرگ، رئیس کمیته روابط عمومی آمریکا- رژیم صهیونیستی (ایپک) که از دوستان صمیمی اوباما است، به این مسئله اعتراض کرد که رئیس جمهور آمریکا از مخالفان توافق ایران با عنوان «جنگ طلب» یاد می‌کند.

«استیو گرینبرگ» و «مالکوم هونلین»Malcolm Hoenlein، رئیس و نایب رئیس سازمان «کنفرانس رؤسای سازمان های بزرگ یهودی در آمریکا» نیز از روزنبرگ حمایت کردند.

اوباما به رهبران یهودی گفت: آنها حق اعتراض دارند، اما باید این کار را بر مبنای ارزش های توافق انجام دهند. وی افزود: اگر نمی توانید با نکات ارزنده توافق مبارزه کنید، همبستگی را در بین جامعه یهودیان تضعیف خواهید کرد و به روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی، لطمه خواهید زد.

ساعاتی پیش از دیدار اوباما با رهبران یهودی، نتانیاهو در سخنرانی اینترنتی که به شکل زنده برای کنیسه ها و دیگر مراکز در آمریکا پخش شد، شرکت کرد. به گفته مسئولان برگزاری این سخنرانی زنده، ده هزار نفر این نطق اینترنتی را تماشا کرده و در آن شرکت کردند.

در شرایطی که نظرسنجی ها از اختلاف عقیده یهودیان آمریکا بر سر توافقی حکایت دارد که منجر به تیرگی روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است، نتانیاهو گفت مخالفت او با این توافق، ارتباطی به گرایش حزبی ندارد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: